Junački čin
Jedna od karakteristika modernog svijeta svakako je podjela oko
odabira načina življenja. S jedne strane tu je religiozni put, put teorije,
dok se s druge strane nalazi svjetovni put
zemaljskog djelovanja, u potpunosti lišen duhovnosti. Put
teorije obično je smatran jedinim načinom dosezanja duhovnosti i
oplemenjivanja duha. To je put lišen zemaljskog,
put ograđivanja od tjelesne manifestacije i odbijanja sudjelovanja u vremenu u
kojem se čovjek trenutno nalazi. Težnja takavom putu vidljiva je kod svih većih
i značajnijih religijiskih skupina koje danas egzistiraju, uz izuzetak onih
marginalnih.
Ne djelujući u ovom svijetu, ovdje i sada, čovjek nastoji
zaboraviti vlastito utjelovljenje te istaknuti dušu i zaživjeti jedino u
duhovnom elementu, pridajući pažnju isključivo duhovnoj komponenti te nazivajući
se duhovnom osobom, slugom Svjetla i Svetosti. Za takvog čovjeka postoje dva
svijeta, duhovni i fizički, koji su u potpunosti odvojeni jedan od drugoga. Fizički
je svijet, po samoj svojoj prirodi griješan te čovjeku predstavlja prepreku za
duhovni uspjeh. Samim time što odbacuje i zenemaruje tjelesnost, podrazumijeva se
da se nalazi na putu ka višem cilju. Vodeći se tim pricipom čovjek pretpostavlja
ljubav i dužnost prema zemlji, rasi, narodu, obitelji, ženi, potomstvu i
prijateljstvu, svakojakoj fizičkoj manifestaciji koju drži prostom i nevažnom
jer je dio ovog svijeta. Što podrazumijeva da je takvim osjećajima nemoguće
oplemeniti dušu.
Mi smatramo da je takav put pasivan. Čak se usuđujemo reći neplemenit, iz razloga
što predstavlja okretanje glave
situaciji i izazovu koji pred nas stavlja Život. Ukratko, za nas je to bijeg podvijenog
repa u zonu ugode, u izmišljeni svijetu lijepih misli, milosrđa i molitve, te
iščekivanja iskupljenja i odriješenja grijeha. Odbijanjem uživanja u ljepotama svijeta i
poučnimim iskustvima čovjek gubi vrijeme koje je namijenjeno da ga provede na Zemlji.
Poanta je da svatko tko sebe naziva dobrom i mudrom osobom, ima najveće
dužnosti prema svojoj okolini i okruženju. On je kamen temeljac svake zajednice
i treba djelovati u smjeru boljitka iste te zajednice, koliko god je to u
njegovoj moći.
U suprotnom dolazi do neutjecajne mudrosti i degradacije
čovjeka te na kraju nestaje moralna kasta i zajednica biva oslabljena i
nezaštićena od bolesti duše. Stoga je bitno naglasiti da je Život savršen,
toliko veličanstven da je to nedokučivo ljudskom umu. To podrazumijeva da su
mjesto i vrijeme u kojem se čovjek nalazi na istovjetan način savršeni. Onaj koji
misli da su dobrota i veličina uma isključivo namjenjeni unutarnjem svijetu,
taj živi u neznanju i grijehu kojeg se toliko boji. Primjer nam može dati naše
divno Sunce, planet kojeg ljudi slave od drevnih vremena. Ono je od posebnog
značaja nama Arijevcima, s obzirom da smo oduvijek bili predstavnici solarnog
principa. Kakvo bi to Sunce bilo kad bi osvijetljavalo i grijalo jedino sebe?
Bi li ono bilo jednako veličastveno i slavljeno? Bi li i dalje bilo smatrano
izvorom života na zemlji?
Sada kad smo zašli u jednu krajnost, vrijeme je da zađemo i u
drugu, u kojoj nas dočekuje bezdušan princip uvjetovan samo sebičnim željama i
hirovima. On isključivo teži i bezumno žudi za tjelesnim užicima, posjedovanjem
materijalnog i stjecanjem svjetovnim priznanjima. Manifestacija tog principa je
svijet kojeg danas vidimo i u kojem živimo. Taj je princip utjelovljen u večini
pučanstva te je sustavno nametnut i od velike većine žitelja Zemlje prihvaćen. Princip
takve duhovne sterilnosti stvara ljude bez morala, časti i želje za Istinom, bez
osjećaja dužnosti i razumijevanja za zajednicu i okruženje u kojem žive. On stvara nesvjesno biće koje ruje po dnu,
misleći da time živi život, a
istovremeno odbija učiti i raditi
sukladno Tradiciju i Duhu. Takav čovjek truleći zasljepljen crnilom neznanja,
živi u svom lažnom svijetu iluzija, od danas do sutra.
Takav čovjek je uvjeren u jedini smisao života koji se ogleda
u posjedovanju novca, skupih automobila i odjeće. Teži biti viđen u popularnim
klubovima u stanju stimuliranosti raznim opijatima, u društvu bezvrijednih žena
i muškaraca. Bogati muškarci, polugole i pretjerano našminkane žene,
supermarketi, modni dizajneri, estradnjaci, samoproglašeni umjetnici bez pokrića,
vlasnici diskoteka, kriminalci,
prostitutke neki su od stereotipa koji predstavljaju taj gnjusni princip
djelovanja lišen duhovne kompenente. Sva nastojanja takvog čovjeka usmjerena su
isključivo zadovoljenju njegovih potreba, najnižih strasti i mizernih ambicija.
U krugu takvih ljudi, zajednica i sustav služe samo da bi se crpili. Svijet je
viđen kao švedski stol s kojeg se nesavjesno uzima bez odgovornosti i
zahvalnosti, a uvjerenja, moralne vrijednosti i časno postupanje ne postoji.
Na taj princip mi gledamo s gnušanjem i žestoko se protivimo
takvom shvaćanju života, a ljude koji utjelovljuju tu prostu sliku, iskreno žalimo.
Isto tako znamo je takav degenerični svijet savršena oranica za gladne Židove,
koji se savršeno uklapaju u sliku takvog društva, ali ne kao žitelji već kao
gospodari tih izgubljenih duša.
Iako je dojam da ne postoji način da čovjek djeluje ispravno,
nije tako. Postoji put koji prožima i Nebo
i Zemlju, i Tjelo i Duh. Put koji odbija dogmatsku pasivnost, a opet
predstavlja duhovni element. Put koji
nadilazi zemaljsku prizemnost i isključivu svjetovnost, a opet djeluje. Taj put
je junački čin.
On je bio uobičajen način života drevnom Arijevcu i odatle
nam potreba za djelovanju u skladu s Duhom. Da umjesto molitve Božjoj
volji, mi je sami želimo provesti u ime Dobra,
Reda i Istine. Jer su to sile koje mi utjelovljujemo i predstavljamo na Zemlji.
Čin takvog svetog djelovanja ili junački čin, nije ništa drugo doli shvaćanje da
u bilo kojoj zemaljskoj bitci, kao utjelovljenju metaforičke vječne bitke
svijetla i tame, reda i kaosa, sudjelujući kao ratnik, Arijevac zauzima ulogu
svijetla na Zemlji te se sukobljava s tamom. Boreći se on nema straha i
sebičnosti, već samo hrabro i čisto srce.
Naši davni preci nisu poznavali podjelu svijeta na duhovni i
fizički, znajući da je sve na Zemlji manifestacija metafizičkih sila, imali su
puno dublje shvaćanje života i svakodnevice. Za njih borba nije predstavljala
samo fizički okršaj radi zemlje, imovine, žene i svih drugih fizičkih i
materijalnih blagodati, takav stav je razvijen puno kasnije. Oni su bili tjerani
i vođeni isključivo dužnostima solarnog
čovjeka. Divljenje i težnja prema junaštvu svojstvena jesvim indo-europskim
religijama i mitologijama. Uzmimo za primjer onu germasku, u kojoj vlada
vrhovni bog Odin koji stoluje upravo u Valhali, palači junaka koji se zajednički
pripremaju za najveću bitku bogova i divova. I u ovom primjeru je prepoznatljia
metafora. S jedne strane su divovi, bića tame i hladnoće, a s druge strane bogovi kao predstavnici
svjetla i topline, Sunca-Života.
Ta bitka je po učenju starih Germana sudnji dan, poznatiji
kao Ragnarok. Primjera ima bezbroj u bilo kojoj od arijiskih religija. Naše
tradicionalno učenje nam govori da je junaštvo u borbi za pravdu i slobodu, ustvari
božanski put, a na tom putu čovjekova duša biva uzdignuta na višu razinu. Ona biva
oplemenjena do mjere da ratnik svojim junačkim činom postiže mitološku besmrtnost.
Junačko srce je i u vremenu antike bila najcjenjenija od svih vrlina, čemu
svjedoče brojne pjesme o junacima i njihovim djelima, a tako je bilo u svim religijama
i filozofijama drevnih vremena.
Danas je takav pristup duhovnosti zaboravljen.
Stoga je na nama da ga oživimo!
Nema komentara:
Objavi komentar